{"id":2907,"date":"2022-06-01T14:33:36","date_gmt":"2022-06-01T14:33:36","guid":{"rendered":"https:\/\/www.faerderhistorien.no\/?post_type=alle-bater&p=2907"},"modified":"2022-06-01T14:34:37","modified_gmt":"2022-06-01T14:34:37","slug":"hyundai","status":"publish","type":"alle-bater","link":"https:\/\/www.faerderhistorien.no\/bater\/hyundai\/","title":{"rendered":"Hyundai"},"content":{"rendered":"\n
En av F\u00e6rderseilasens st\u00f8rste b\u00e5ter gjennom tidene er svenske \u00abHyundai\u00bb p\u00e5 100 fot, eid av forretningsmannen Bertil S\u00f6derberg. I F\u00e6rderseilasen 2015 hadde den seilerlegenden Pelle Petterson ombord, som imponerte med en perfekt timet start i et stort felt. \u00abHyundai\u00bb er opprinnelig bygd av det britiske verftet Pendennis i 1999. Da het den \u00abCap Gemini\u00bb.<\/p>\n\n\n\n
Lengde: 30,5 meter (100 fot)
Mast: 40 meter
Bredde: 6,5 meter
Dypg\u00e5ende: 4,5 meter
Deplasement: 35 ton
Kj\u00f8lvekt: 13 ton
Storseil: 290 m2
Spinnaker: 700 m2
Mannskap: 25 personer i regatta
Designer: Ron Holland<\/p>\n\n\n\n